03 de desembre, 2006

Rodanxa de taronja


Després de llegir les impressions de les Nits de l'Àtic sobre els blocs ebrencs, tenint com a protagonista a Gustau Moreno i la seva Marfanta, no em queda més que felicitar al protagonista. Els blocs, i La Marfanta sobre tot, s'estan convertint-se en un fenomen social al territori que caldrà analitzar detingudament.

Una bona ocasió serà el proper 3 de febrer amb la trobada de blocaires ebrencs a Tortosa, jornada que pot resultar sucosa i gustosa com la rodanxa de taronja que guarneix el cartell de la jornada.

Però no hi han roses sense espines, ni dies sense sol. L'anonimat ja fa temps que es tema recurrent a Internet, la inexistent navegació anònima, i la participació anònima, estan a sobre la taula.

Des de els meus inicis a Internet, primer en xats, desprès en fòrums i ara aquí, m'agrada ser lliure, jo trio el moment en que soc un usuari anònim, quan actuo amb pseudònim o quan mostro el meu rostre. Però he de reconèixer, que quan apareixen els anònims no desitjats, s'ha d'acotar d'alguna manera per mantenir el control del bloc propi.

Comunicar-se, encara que sigui anònimament, és molt fàcil emprant unes normes bàsiques de conducta. Per exposar idees i opinions no fa falta insultar ni ser groller. I si algú vol expressar allò que sent a la "seua" manera, sempre pot obrir bloc propi per utilitzar-lo d'abocador d’escombraries, és gratuït i molt fàcil de fer...