04 de juny, 2007

Lo Buscall

Lo Buscall, un bloc ebrenc del Perelló, degut a certs comentaris anònims i a les pressions rebudes, ha tancat indefinidament.
La Marfanta ens posa al dia de la noticia i proposa declarar el 3 de juny com el dia de la llibertat d'expressió a l'ebresfera.

Ara s’encetarà la polèmica sobre l’anonimat, i tornaran les veus cridaneres: “Los brazos en alto y el carné en la boca“, que pretenen controlar, censar i doblegar. Doncs, no puc estar més en contra. Una vegada més i les que faci falta defensaré la llibertat d’expressió a Internet, tothom ha de poder opinar lliurement, de forma anònima o a cara descoberta, però sempre des del respecte i la tolerància.

Jo intento en cada entrada ser respectuós amb tothom, sigui qui sigui, i pense el que pense, i sols això demano a que escrigui comentaris al meu bloc. A casa meua (el meu bloc) espero que els visitants siguin respectuosos, com ho soc jo, amb tothom.

Fa pocs dies a la meva entrada: A 48 hores de les eleccions, vaig fer, de passada, una referència als rumors sobre pactes estrambòtics per descavalcar a les llistes majoritàriament votades. Les matemàtiques permeten establir majories de diversa mena, la legalitat les empara, encara que la pràctica del dia a dia les desaconsella.

Com alguns dels comentaris, desqualificaven o feien afirmacions gruixides sobre alguns del candidats vaig decidir utilitzar l'opció que em dona Blogger per amagar tots els comentaris d’aquella entrada.

Hi ha moltes maneres de dir les coses, si algú pensa que soc massa primmirat, sempre pot crear el seu propi bloc, (són dos minuts) i dir tot el que li vingui al cap...

Vagi des d’aquest moment la meva solidaritat amb Lo Buscall, i al temps la més aferrissada repulsa per aquells individus mal educats, amb un dèficit democràtic esfereïdor, i amb un bagatge cultural, on sols te cabuda la violència verbal i la barroeria. I com no podia ser d’altra manera, vagi el meu recolzament a totes aquelles iniciatives, grans o petites que tinguin com a finalitat la defensa de la llibertat d’expressió a la xarxa i l’exclusió dels trolls de la mena que siguin.