07 de juliol, 2007

La web de Roquetes

Hi ha un aforisme que afirma: "Allò que no és a Internet no existeix". Per aquesta causa administracions públiques, empreses privades, institucions, entitats de tota mena i fins i tot particulars, s’han abocat a la xarxa, per fer-se un lloc al sol. Els ajuntaments no en són aliens, no crec que hi hagi un poble que no tingui la seva web oficial o oficiosa, una altra cosa és l’estat de manteniment.

Des de les passades eleccions on han hagut, tocs i retocs dels capitostos, no tots han estat diligents en actualitzar les seves pàgines digitals.
Un exemple és Roquetes, on el consistori ha sofert un canvi radical, i tota la feina que han fet a la seva web és substituir la salutació de l’anterior Alcalde i la foto de l'anterior Consistori, per sendes pàgines en blanc amb el típic: "Pàgina temporalment fora de servei".

Perdre uns minuts en fer-li una foto a l’Alcalde Francesc Gas i una altra a tot el Consistori i escriure quinze línies de salutació, no enrederirà cap Pla d’actuació municipal, ni posarà al municipi en perill d’ensorrament, per contra aquells que viuen fora del poble i volen saber alguna cosa de qui governa i què pensa, tindrien puntual informació.

Una web no és res més que una tarja de presentació, sembla que aquí no és volen presentar. Algú està oblidant que la web d'un poble diu molt de la seva gent i dels seus governants.

(Sé que encara no han passat els 100 primers dies de govern, però hi ha coses que no poden esperar.)

3 comentaris:

Gustau Moreno ha dit...

Tens tota la raó.
Jo l'altre dia vaig entrar-hi per buscar un acte d'agenda i em va estranyar veure un web municipal tan poc dinàmic, i més en el cas de Roquetes, que és un bon exemple en altres àmbits.
Una pena.

Anònim ha dit...

Hola,

sóc Jordi Baucells, regidor de Roquetes. Teniu tots dos raó amb els vostre comentaris i des del primer dia que vaig entrar a l'ajuntament la meva prioritat és arreglar aquest tema. No és fàcil i no es pot fer ràpid, ja que si es vol fer bé suposa un canvi bastant important amb que teniem fins ara. La meva intenció és fer un projecte global que inclogui també altres aspectes relatius a la Societat del Coneixement (participació ciutadana, tramitació electrònica, televisió digital...). No obstant, espero poder tenir el projecte enllestit aviat.

Anònim ha dit...

M'agrada la idea de fer un projecte global, penso que és una bona idea i com a bona roquetera que sóc, m'alegra saber que el nou ajuntament té interés per innovar i fer coses noves a la ciutat