Fa pocs dies s’anunciava la posada en marxa, per al proper mes de novembre, del programa “Permís de conduir per un euro al dia”, dirigit als joves d’entre 17 i 25 anys que encara no siguin titular d’un permís de conduir de la classe B. Segons el Ministre de la cosa del trànsit es pretén arribar als 100.000 joves a l’any.
Sembla que sigui una mesura per estimular, a baix cost, l’accés dels joves al món de la conducció, millorant la seva formació viària.
Tinc dos fills amb edats compreses en el tram d’edat del programa anunciat. La petita espera amb candeletes la posada en marxa del programa, per veure si es pot acollir, el seu germà va invertir els seus estalvis en obtenir el permís l’hivern passat, i ara que disposa d’un sou estable que li ha permès endeutar-se en el seu primer cotxe, la il·lusió li ha caigut al peus: els menors de 25 anys són els empestats de la societat, la majoria de companyies d’assegurances no en volen sentir parlar d’ells i les poques disposades a assumir el risc ho fan amb primes prohibitives.
El Ministre del ram del trànsit, no deu saber on viu. En lloc d’estimular l’accés al món del cotxe, potser seria millor restringir-lo o regular el mercat de les assegurances, de manera que les asseguradores facin allò que és la seva funció principal: assumir riscos, ...però assumir riscos està barallat amb l’obtenció de beneficis astronòmics.
Facilitar l’obtenció del permís, i després impedir que puguin conduir, sols provoca l’augment de la picaresca o simplement la conducció sense assegurança. I així ens va...
Sembla que sigui una mesura per estimular, a baix cost, l’accés dels joves al món de la conducció, millorant la seva formació viària.
Tinc dos fills amb edats compreses en el tram d’edat del programa anunciat. La petita espera amb candeletes la posada en marxa del programa, per veure si es pot acollir, el seu germà va invertir els seus estalvis en obtenir el permís l’hivern passat, i ara que disposa d’un sou estable que li ha permès endeutar-se en el seu primer cotxe, la il·lusió li ha caigut al peus: els menors de 25 anys són els empestats de la societat, la majoria de companyies d’assegurances no en volen sentir parlar d’ells i les poques disposades a assumir el risc ho fan amb primes prohibitives.
El Ministre del ram del trànsit, no deu saber on viu. En lloc d’estimular l’accés al món del cotxe, potser seria millor restringir-lo o regular el mercat de les assegurances, de manera que les asseguradores facin allò que és la seva funció principal: assumir riscos, ...però assumir riscos està barallat amb l’obtenció de beneficis astronòmics.
Facilitar l’obtenció del permís, i després impedir que puguin conduir, sols provoca l’augment de la picaresca o simplement la conducció sense assegurança. I així ens va...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada