06 de juliol, 2007

Les meues lectures (1): Al sud de la frontera.

Era un perfecte desconegut per mi, però allí estava el seu nom exòtic, ressaltant sobre el títol del llibre: Haruki Murakami. El títol de la traducció catalana no em deia res: “L’amant perillosa”, però el subtítol (traducció del títol original) “Al sud de la frontera, a l’oest del sol”, tenia algo de misteriós que em va captivar, vaig decidir llegir-lo i no em va decebre, a pesar que no és la seva millor obra.

La novel·la, que pàgina rera pàgina, va destil·lant misteri, delicadesa i sobre tot amor, em va atrapar i no vaig poder parar fins arribar a la darrera línia. El protagonista va fitant la seva vida amb els diferents episodis amorosos que es van succeint, des de la infantesa fins la maduresa, i tot és a punt d’ensorrar-se al veure’s abocat al passat en retrobar-se al seu primer amor.

Diuen d’Haruki Murakami, que és un geni, que algun dia serà Premi Nobel; diuen que si has llegit i t’agrada Kafka t’agradarà Murakami; diuen moltes coses al seu favor, encara que la critica literària japonesa digui tot el contrari. Al meu gust, que és meu i prou, l’Haruki Murakami i l’Arto Paasilinna han estat, per mi, el descobriment de l’any.