25 de desembre, 2008

Borraines


Ara ja pràcticament desaparegudes de moltes taules ebrenques, les borraines eren un dels nostres dolços habituals als àpats nadalencs.

Com feia uns quants d'anys que no les tastava, d'enguany no podia passar i no vaig parar fins aconseguir un parell de dotzenes de fulles de borraina.

Amb una preparació molt fàcil es pot aconseguir posar a taula un postre que si bé no és de l'agrat de tothom al menys a mi em porta vells i grats records.

Per a una dotzena de fulles, es necessiten:

dos gots de llet.
dos ous
un sobret de llevat en pols (royal) o sifó
i la farina que hi entre
també es pot afegir un got petit d'infusió de matafaluga i la ratlladura d'una llimona.

Es renten les fulles de borraina i s'eixuguen bé.

Es posa a un bol la llet i els ous i es va baten mentre s'afegeix la farina evitant els grumolls. Quan al sucar una fulla la pasta s'enganxi, serà el moment de sucar-les totes i anar fregint-les banda i banda en oli abundant.

Quan estiguin fregides, col·locar-les en un plat i abocar per sobre un bon raig de mel tèbia, i ... a menjar

Bon profit !!!

5 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

les de ma sogra no fallen mai

bajoqueta ha dit...

Jo no menjo molt de tant en tant. Quan era menuda no m'agradaven, però un dia les vaig provar i què bones!
Alguna vegada li recordo a ma mare que n'ha de fer i llavors si que ne menjo.
No és un plat per menjar-ne cada dia, però és molt bo i curiós.

Setes ha dit...

Nyam, nyam, nyam... això de que parles de menjars m'obre la gana jeje
Jo en vaig menjar fa dos diumenges mmmmmmmm que bones!!!
a vore si animo a la cuinera i un dia d'estos em fa un coc de mel, també tipic d'aquestes dates, que fa segles que no en menjem.

Unknown ha dit...

Jesús, felicitats!!! Tens sort fins en la sogra.

bajoqueta, si de borraines en mengèssim tots els dies ja no passariem per la porta de casa.

setes, esta cuinera et mima massa, hehehehe. Li hauré de demanar la recepta del coc de mel, per provar-la

Anònim ha dit...

mmmmm... què bones que són! i bones festes!!!!