17 de març, 2009

El 100è joc literari de Jesús M. Tibau


Jesús Maria Tibau, al seu bloc ens ofereix cada setmana un joc literari, i avui ha fet els 100. Per celebrar-ho, i col·laborant amb l’esdeveniment, us presento el fragment inicial d’una novel·la insuperable d’un escriptor excepcional.

L’autor, compta en el seu palmarès, haver aconseguit dues vegades el màxim guardó literari amb llengua anglesa a més d’ostentar el més important de tots els premis literaris que es donen sota la capa del cel.

Heu d'encertar el títol del llibre i l'autor. Al bloc d'en Tibau trobareu tota la informació que us calgui.

"Hi ha un tros de jardí al costat del garatge, potser ho recordes, els teus amics i tu anàveu a jugar de vegades. Ara és un lloc mort, superflu, sense ús, on s'apilen fulles en descomposició transportades pel vent.

Ahir, al fons d'aquest carreró, em vaig trobar una casa feta de caixes de cartró i plàstic per sobre i un home arraulit a dins, un home que vaig reconèixer d'haver-lo vist pels carrers: alt, prim, amb la pell colrada i uns ullals llargs i corcats, que portava un vestit gris folgat i un barret amb la vora donada. El vaig trobar amb el barret posat, amb la vora plegada sota l'orella. Una desferra, un d'aquells que romancegen pels pàrquings del carrer Mill, que viuen pidolant als botiguers, es dediquen a beure sota el pas superior i mengen el que troben a les escombraries. Un dels sense sostre per als quals el mes d'agost, mes de pluges, és el pitjor. Adormit dins la seva caixa, amb les cames estirades com un titella, les barres obertes. Una olor desagradable: orina, vi dolç, roba florida, i alguna cosa més. Brutícia.”



Editat: La solució la trobareu clicant aquí

12 comentaris:

núria ha dit...

El tinc! A la primera! Una tria fantàstica!

Unknown ha dit...

Perfecte, a pel següent.

Assumpta ha dit...

Ostres... doncs jo no en tinc ni idea... i pel que diu la Núria i per les altres pistes, suposo que no deu ser difícil.

bajoqueta ha dit...

Ui a la segona ronda que a la primera havia llegit malament :) No me l'he llegit, me l'apunto.

Anònim ha dit...

Hola Joan M.

He fet el teu joc literari. En tinc disset i d'aqui no passaré.

He fet el teu pollastre amb cigrons i rovellons.(Bo)
M.T.Romeu

Carme ha dit...

A vore si puc tornar en una altra ronda. Ara no hi caic...

Assumpta ha dit...

Suposo que demanar una altre pista seria abusar una mica, no? És que ja he passat tantes vegades, he fet tants intents... :-)

Carme ha dit...

Ui! Que m'ha vingut una inspiració!
Podria ser que en aquest fragment estés contingut el títol del llibre?
Inconfusible!

Assumpta ha dit...

Creia que el tenia, però si resulta que Carme té rao i està inclós el títol en el fragment ja l'he espifiat jajaja

Carme ha dit...

Ui, no! Que ara veig que no, que val la pena seguir la pista de Joan M.

Assumpta ha dit...

Per les pistes sé l'autor. Ara em falta concretar l'obra :-)

Cèlia ha dit...

Bones pistes que porten a l'autor!