20 d’agost, 2009

Vagarejant (1): Llibres


Avui no he llegit cap llibre. Ahir i abans ahir tampoc, més enllà no me’n recordo. I demà qui sap el que faré.
Tinc por de submergir-me en les profunditats d’una història i no ser capaç de sortir-me’n. Els llibres em cerquen, m’atenallen, em vigilen, no em treuen l’ull de sobre disposats a caure a sobre meu i abduir-me, per convertir la meva vida en un conte qualsevol.

En vela o en somnis, vagarejo sense rumb. Tenint cura de fugir de la lletra escrita, m’amago dels afeccionats a la ploma fàcil i em refugio entre les hordes de hooligans del futbol desestelat, camuflat dins la samarreta suada d’un equip de regional. Però la fugida és estèril, per molt que corri sempre m’acabo trobant, per arrancar un pessic de mi mateix i transformar-lo en quatre ratlles tortes, de pèssima cal·ligrafia i d’un contingut sense sentit fora de mi mateix...